neděle 22. února 2015

Seriálová inspirace

Někteří z vás jistě zaregistrovali, že nejsem jen cosmetics, food a cat lover, ale jsem taky velký fanoušek a milovník filmu a seriálů. Ráda jen tak odpoledne koukám na trailery, když nevím, co s časem nebo prohlížím na csfd.cz profily golfisty a POMA a hledám inspirace na nové filmy nebo seriály. Baví mě téměř vše, miluji psychologické filmy, kdy si do poslední minuty myslíte, že víte, ale nakonec zjistíte, že je všechno úplně jinak (Prokletý ostrov, E.A. Poe: Podivný experimentVedlejší účinky nebo třeba Zmizelá), fandím taky klasikám, které si ráda pouštím i po desáté (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle, Forrest Gump nebo Pulp Fiction), nedám dopustit na českou kinematografii (Pelíšky, Hořící keř nebo třeba Šakalí léta), ráda se dojmu u animáků (Jak vycvičit draka, Toy Story nebo dětská klasika Lví král), samozřejmě miluji všemožné ságy Star WarsHarry PotterPán prstenů) a co o mně mnozí neví, tak mám moc ráda anime a pokud jste ještě žádný anime film nebo seriál neviděli, děláte veeelikou chybu (Cesta do fantazie, Hrob světlušek, 5 centimetrů za sekundu).

Samozřejmě, že tohle je jen zlomek, pokud by vás zajímalo, na jaké filmy/seriály se koukám, jak je hodnotím, tak mám na čsfd taky profil (tady), některé věci samozřejmě berte trochu s nadhledem :D

Tento článek ale bude o seriálech, konkrétně o těch, co jsem viděla a hrozně moc se mi líbily, vynechám ty hodně známé jako jsou Přátelé, Simpsonovi nebo Hra o trůny a zaměřím spíš na ty, co třeba neznáte a možná byste chtěli znát.
House of cards je seriál z politického prostředí konkrétně z Bílého domu ve Washingtonu. Hlavní postavou je Francis Underwood, kterého hraje Kevin Spacey. Nelekejte se, nejedná se o nic nudného, jasně, občas se tam sice řeší primárky a jiné politické termíny, ve kterých se občas ztrácím, ale jinak je to velmi kvalitně udělaný seriál, který vám ukáže svět korupce a toho, jak nic není jen tak a ve všem se tahá za neviditelné nitky.
Flight of the Conchords je velmi specifický seriál a věřím, že si nezíská každého. Mě ale ano. Seriál je v podstatě o dvou muzikantech, kteří se přistěhovali na Manhattan z Nového Zélandu ve snaze dobýt Ameriku. Je to na půl hudební seriál, ale spíše parodie, v jednotlivých dílech tak sledujete mnohdy vtipné osudy těchto dvou chlapíků.


Walking dead snad nemusím představovat, seriál natočený podle stejnojmenného komiksu z prostředí, kde mrtví nejsou mrtví, ale kousači, chodci, nemrtví, walkři a tak podobně. 
American Horror Story je hororový seriál. Každá série se odehrává v jiném prostředí a s jinou tématikou, takže se můžete podívat do děsivé léčebny, světa čarodějnic nebo se připojit k cirkusu se zrůdami. Seriál vyhrál mnoho ocenění jako např. Zlatý glóbus a můžete v něm vidět herce jako Jessica Lange, Evan Peters nebo Emmu Roberts. 
Community je úžasně vtipný sitcom, který se u nás vysílal v českém znění jako Zpátky do školy. Českou dabovanou verzi jsem ráda neměla, ale v originále ten seriál nemá chybu. Je úžasně vtipný se spoustou neotřelých hlášek a o do hlavních postav jsem se naprosto zamilovala, protože jsou to všichni takoví milí outsideři, kteří si na nic nehrají. 
It Crowd není jen seriál z ajťáckého prostředí, nečekejte žádné složité terminologie a tak podobně, dočkáte se úžasně vtipného humorného sitcomu. A takové jsou na zkouškové období přece nejideálnější, ne? 
Představte si žánr, ve kterém je možné ÚPLNĚ všechno. To je anime. A Code Geass je úžasný příklad toho, že anime není jen o prsatých slečnách, co se jen usmívají a špulí zadky v krátkých sukýnkách. Tento seriál je z daleké budoucnosti, kdy Británie ovládla celý svět a Japonsko prohlásila za Oblast 11, mladý Lelouch se zaplete do teroristického útoku a od tajemný dívky získá schopnost Geass a pak.. pak se podívejte sami! Vážně! 
Kdo by neznal Červeného trpaslíka? Já na něm prakticky vyrostla a myslím, že ho nikdy nepřestanu milovat. Ráda se k němu vracím a pouštím si náhodné díly u jídla, k malování, k nějakému psaní a tak podobně. 
Hannibal je zkrátka Hannibal, pokud se vám líbilo Mlčení jehňátek, tak myslím, že seriál bude stvořený přímo pro vás. 
Skins je britský seriál sledující osudy skupinky teenagerů, jejich starosti, lásky a strasti. Každé dvě série mapují jednu určitou "generaci", každá postava je do detailů rozebrána a stejně tak je na tom i jejich příběh. 

5 komentářů:

  1. AHS, Skins a TWD mam taky moc rada a na ostatni rada mrknu, vypadaji zajimave :-) Jinak inspirace na filmy se hodi vzdycky, na csfd jsem si te pridala do oblibenych (zakov77) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Taky přidávám, aspoň si udělíme body :D jéé a teď koukám na tvoje oblíbence, Věřte nevěřte je naprosto legendární, to jsem milovala! :D

      Vymazat
  2. Pořád víc si říkám, že bych tě chtěla poznat! :) na POMA, golfistu a další klasiky mezi hodnotiteli (kleopatra třeba) taky ráda koukám :D Prokletý ostrov je snad jediný film, na který jsem byla dokonce v kině dvakrát, ani nespočítám, kolikrát jsem ho viděla doma. A Počátek se mi taky moc líbil :) v poslední době mě dostalo Interstellar, od kterého jsem vůbec nic nečekala (šli jsme kvůli příteli, který zbožňuje sci-fi) a Zmizelá byla taky úžasná, musím si přečíst knížku! České filmy taky miluju, ty komediální klasiky jako Marečku, podejte mi pero, nebo třeba Spalovače mrtvol a Ucho, to jsou mistrovské věci. Ujíždím taky na našich prvorepublikových filmech, nějak mě upokojuje ta naivitka a romantika a ta atmosféra, viděla jsem snad prakticky všechny :D jinak taky ráda sleduju takové ty klasické filmy noir, jestli jsi neviděla třeba Sunset Boulevard, to je něco neskutečného! A jeli jsme taky "maraton" Hitchcocka, Okno do dvora je jeden z mých all-time-favourite, zatím jsem od něj viděla devět filmů a musím honem na další :) seriály teda u mě figurují jako taková jednoduchá oddychová věc, máma třeba miluje Městečko Twinpeaks a pořád to chci zkouknout, ale spíš tím jen tak vyplňuju čas občas večer po povinnostech a tak, takže jsem sjela všechny řady Sexu ve městě, Zoufalých manželek, Big Bangu a podobných věcí :D nebo třeba Panství Downton, mám ráda takové ty "historické" věcičky :) uf, jsem se rozjela! O filmech bych mohla mluvit pořád :) jinak jsem si tě přidala, já jsem TeaSv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Interstellar mě taky dostalo, odcházela sem z kina s divným pocitem, že chci skafandr a proletět červí dírou :D no a u českých filmů mi úplně mluvíš z duše, takového Spalovače si můžu pouštět (nebo číst) několikrát, to jsou prostě klasiky:) Sunset Boulevard jsem neviděla, ale přidávám do Chci vidět! (miluju tu csfd hantýrku :D ) my nedávno jel maraton filmů od Guye Ritchieho - Sbal prachy a vypadni, Rocknrolla, Snatch, Sherlock. A nedávno jsem viděla Boyhood, taky zajímavý, točilo se to myslím nějak 12 let a má to super soundtrack, ono ostatně soundtracky jsou další věcí o které ráda mluvím :D měly bychom si někdy pořádně popovídat o všech filmech a rtěnkách! Jo a mimochodem, z instagramu jsem vystalkovala, že se jmenuješ Svíbová - můj přítel se jmenuje Svída, pěkná náhoda :D

      Vymazat
    2. Tak to je úplně osud s tím jménem :D Boyhood se chystám vidět, chci teď projet co nejvíc filmů z Oscarů, abych byla v obraze :) dneska jdeme na Teorii všeho, tak jsem zvědavá! A náhodou neznáš goodreads? To je takový csfd, ale o knížkách, miluju to tam :) a už jen to motto "meet your next favorite book" mě vžycky úplně nastartuje :D no já taky trochu stalkovala a neznám snad nikoho dalšího, kdo by taky viděl Shelter nebo slyšel o Tegan&Sara (asi jsem creep, viděla jsem tvůj fb :D), takže jsem nadšená :D :)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře!